Subscribe to RSS headline updates from:
Powered by FeedBurner

Subscribe in a reader

Monday, November 16, 2015

O que significa "third conditional sentence"?

Third conditional sentence significa evento que não se realizou no passado. Aqui estão alguns exemplos de exercício anterior.

(1) would have bought a house if I had had money (Eu iria comprar casa se tivesse dinheiro)
Significado: nem comprei casa porque eu não tinha dinheiro na época. 

(2) would have sent you an email if I had repaired my computer
Significado: Nem foi encaminhado o computador porque nem tinha consertado 

(3) I would have invited you to my wedding if I had printed the invitation card
Significado: Nem tinha imprimido o convite e por isso, nem convidei você

(4) would have visited you if you had wanted me to come
Significado: Eu iria te visitado se você tivesse querendo

(5) would have eaten food if I had been hungry
Significa: Eu iria te comido a comida se tivesse com fome

(6) I would have given you a ride if I had had a car 
Significa: Nem tinha o carro e por isso que eu nem tinha dado carona para você

No comments:

Post a Comment